Programowanie graficznego interfejsu użytkownika
Materiały pomocnicze
- Mój skrypt (HTML), (ZIP),
(PDF)
- Forger's Win32 API
Tutorial
Listy zadań
- Lista 1
-
Lista 2
Programy przykładowe
Wszystko w jednym pliku ZIP (2.4 MB)
- Proste programy "bezokienkowe"
- Pierwsze okno użytkownika
- Interfejs GDI (podstawy)
- 3_kolory.cpp (RGB,
SetPixel, SetTextColor, SetTextAlign, TextOut, GetDeviceCaps, Rectangle, MoveToEx, LineTo, GetClientRect, RECT)
- 3_proste_gdi (CreatePen, CreateSolidBrush, CreateFont, SelectObject, DeleteObject, Ellipse, SetTextColor, SetBkColor; wsprintf, strlen)
- 3_gdi (jak wyżej + CreateHatchBrush, SetWindowText, COLORREF)
- Mysz i klawiatura
- Projekt składający się
z 4 plików:
controller.cpp
winMain.cpp
controller.h
create_window.h
- mysz: WM_LBUTTONDOWN,
WM_LBUTTONUP, WM_MBUTTONDOWN, WM_MBUTTONUP, WM_RBUTTONDOWN, WM_RBUTTONUP, WM_MOUSEMOVE, GetSystemMetrics(SM_CMOUSEBUTTONS);
- przechwytywanie myszy: SetCapture,
ReleaseCapture,
- Klawiatura: WM_CHAR, WM_KEYDOWN, GetKeyState,
- Odświeżanie okna: GetDC,
ReleaseDC, InvalidateRect, ValidateRect,
- Prostokąty: RECT, UnionRect, InflateRect, FrameRect,
- Inne: WM_CLOSE; MoveWindow; SendMessage
Programy studenckie
- Wahadlo - wersja 1 (Bartosz
& Patryk już po drugich zajęciach i nieprzespanej nocy)
Inne programy